ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)
انجمن علمی فرهنگی وهنری مرکزتحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان آ.ش- تبریز
مقالات انجمن علمی فرهنگی وهنری مرکز

 

میلادعالم عال محمد، هشتمین حجت سرمد،نگین درخشان وطن، السلطان ابا الحسن، حضرت رضا(ع)مبارک باد

 

 

به گزارش امور دانشجویی و فرهنگی به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین آسمان امامت و ولایت امام رضا (ع) و گراميداشت مقام والاي كارمند مراسمی با حضور ریاست مرکز ، معاونین ، نماینده ولی فقیه و همکاران برگزار گردید .

درابتدا رئیس مرکز با تبریک ولادت با سعادت سلطان، امیر و ولی نعمت تمام ایرانیان ، حضرت رضا(ع) گفت : این مراسم اعیاد که با همت امورفرهنگی ودانشجویی مرکز برگزار می گردد باعث ارتباط بیشتر همکاران و دانشجویان می شود. آقای محمدزاده سخنان خود را با فرمایشی از امام رضا آغاز كردند: امام رضا (ع) می فرمایند که مؤمن کسی است که چون نیکی کند مسرور می شود و چون بدی کند، استغفار می کند. همچنين محمدزاده در ارتباط با روز كارمند گفت: چهارم شهريورماه به پاس يادآوري خدمات، ايثار و ارزش نهادن به تلاش‌ها و زحمات گروه كثيري از جامعه اسلامي‌مان روز كارمند نام‌گذاري شده است.

در اين مركز بخش عظيمي از فعاليت‌ها بر دوش شما كارمندان گرانقدر قرار دارد. اين روز فرصت مغتنمي است تا از خدمات و فعاليت‌هاي تمامي كارمندان صديق و پرتلاش مركز درعرصه‌هاي مختلف آموزش قدرداني كنم. اميدوارم با كمك و همكاري شما عزيزان در توسعه، رشد و تعالي فعاليت‌هاي مركز آموزش موفق‌تر از گذشته حركت كنيم.

 آقای دهناد معاونت آموزشی و دانشجویی نیز ولادت  هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا را بر عموم مسلمین بالاخص همکاران گرامی تبریک گفتند و از برگزاری این جشن تقدیر و تشکر نمودند. ايشان در ادامه  افزودند روز كارمند را به تمامي كارمندان علي‌­الخصوص همكاران محترم مركز آموزش صميمانه تبریک گفته واززحمات صادقانه آنها تشکر و قدردانی می‌نمایم.

سخنران بعدي مراسم ، نماینده ولی فقیه آقای آرمان در مورد زندگانی امام رضا گفت: حضرت على بن موسى الرضا (ع) در روز يازدهم ذيقعده سال 148 هجرى ديده به جهان گشود. مادر او بانويى با فضيلت بنام «تُكْتَمْ» بود كه پس از تولد حضرت، از طرف امام كاظم عليه‏السلام «طاهره» نام گرفت، كنيه او «ابوالحسن» و لقبش «رضا» است. او پس از شهادت پدر بزرگوارش در زندان بغداد (در سال 183 هجرى) در سن 35 سالگى عهده‏دار مقام امامت و رهبرى امّت گرديد. مدت امامت آن حضرت بيست سال بود كه ده سال آن معاصر با خلافت «هارون‏الرشيد»، پنج سال معاصر با خلافت «محمد امين»، و پنج سال آخر نيز معاصر با خلافت «عبدالله المأمون» بود.
 حضرت امام رضا(ع) یکی از دوازده فروغ امامت است که معارف معنوی قرآن و عترت را در مواقع مقتضی به اصحاب و شاگردان خویش تعلیم می‏داد و زمانی در پاسخ به پرسش‏ها پرتو افشانی می‏فرمود و نیز از طریق مباحث علمی و احتجاجات عقیدتی، کلامی و برهانی افاضه می‏فرمود، چنین برنامه هایی موجب گردید تا فرهنگ و اندیشه اسلامی، غنی و پربار گردد، باورها و ارزش‏های دینی صیانت شود. آن ستاره هشتم هدایت از عمده‏ترین پایه‏های دیانت و جوشان‏ترین چشمه‏های حکمت و یقین به شمار می‏رود که اسرار نبوت، ودایع رسالت و امامت بعد از پدر بزرگوارش حضرت امام کاظم(ع) به ایشان انتقال یافت. حضرت علی بن موسی‏الرضا(ع) فرزند پیشوای پاک و پارسایی است که در فرصت‏های مقتضی به رغم اختناق، فشارهای سیاسی و توطئه‏های گوناگون خلفای خلافکار معاصرش، به نشر احکام و معارف الهی پرداخت و میراث گرانقدری از فرهنگ سترگ اهل بیت(ع) را در دسترس علاقه‏مندان، در اعصار بعد قرار داد.

ارمان نيز به روز كارمند اشاره كرده و گفت : روز کارمند، تجليل ازانسان هاي شايسته اي است که هدفشان خدمت به مردم و کسب رضاي پروردگار است. آنان که همه همت و تلاششان، گشايش گره هاي زندگي انسان ها، رفع مشکلات و ايجاد آرامش در جامعه است. سزاوار است امروز را قدر بدانیم و در بزرگداشت مقام ارزشمند و والای کارمندان کشور بکوشیم.
 اينجانب  روز كارمند  را به تمامي كارمندان صديق و پرتلاش مركز آموزش تبريك مي گويم و از درگاه خداوند متعال براي تمامي كارمندان آرزوي تندرستي ، بهروزي و موفقيت دارم.

 مراسم با پذیرایی از شرکت کنندگان به اتمام رسید.

امور فرهنگی و دانشجویی مرکز آموزش جهاد كشاورزي  تبریز 4/6/94



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 6 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط مرکزتحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان آ.ش- تبریز
آخرین مطالب